Höga Kusten har en modern, samordnad och behovsanpassad turistservice som skapar mervärden för hela destinationen. Kontakta oss om du vill veta mer!
Tillsammans har vi skapat Höga Kusten Turistservice, en modern, samordnad och behovsanpassad turistservice där vi finns i flera olika kanaler och kan nå ännu fler besökare på ett effektivt sätt.
Idag består vår besöksservice av fyra delar. En turistservice tillgänglig året runt via telefon, mejl, chatt och sociala medier, 55 InfoPoints, dvs. turistserviceplatser på våra stora besöksmål, en gemensam Turistinformation vid Högakustenbron samt en mobil turistservice.
Höga Kusten Turistservice är en inspiration för andra destinationer som ställer om sin turistservice. Vi fick möjligheten att föreläsa om utvecklingen av vår nya besöksservice på Visitas Destinationsdagar 2018 och i november 2020 vann Höga Kusten Turistservice priset för ”Bästa Värdskap inom Besöksservice” för det nya konceptet Höga Kustens Personliga Semesterplanerare, där vi har fått digital turistinformation att kännas personlig.
Ett enhetligt Höga Kusten-koncept för turistinformation har arbetats fram, som bland annat innehåller 55 InfoPoints, 20 servicepunkter, en Turistinformation, en stor satsning på Höga Kustens digitala närvaro, ett gemensamt telefonnummer och två turnerande bilar.
Höga Kusten Destinationsutveckling AB
Järnvägsgatan 6, 891 31 Örnsköldsvik
info@hkdest.se
Org.nr: 556961-4067