Tillsammans möter vi fler
Höga Kusten Turistservice
Tillsammans har vi skapat Höga Kusten Turistservice, en modern, samordnad och behovsanpassad turistservice där vi finns i flera olika kanaler och kan nå ännu fler besökare på ett effektivt sätt.
Turistservice olika delar
Idag består vår besöksservice av fyra delar. En turistservice tillgänglig året runt via telefon, mejl, chatt och sociala medier, 55 InfoPoints, dvs. turistserviceplatser på våra stora besöksmål, en gemensam Turistinformation vid Högakustenbron samt en mobil turistservice.
Inspiration för andra
Höga Kusten Turistservice är en inspiration för andra destinationer som ställer om sin turistservice. Vi fick möjligheten att föreläsa om utvecklingen av vår nya besöksservice på Visitas Destinationsdagar 2018 och i november 2020 vann Höga Kusten Turistservice priset för ”Bästa Värdskap inom Besöksservice” för det nya konceptet Höga Kustens Personliga Semesterplanerare, där vi har fått digital turistinformation att kännas personlig.