En ny digital värdskapsutbildning om vår syn på bemötande, som är till för medarbetare på alla nivåer och i alla funktioner, och stärker vårt gemensamma värdskap.
Alla besökare som kommer till oss i Höga Kusten ska känna sig välkomna. Ett gott värdskap är unikt. Det är mötet med människor som skapar bestående intryck och påverkar hur våra besökare väljer att prata om platsen med andra, rekommendera den, stanna längre och återvända. Ja, kanske till och med flytta dit.
För att utveckla vårt gemensamma värdskap i Höga Kusten har vi tagit fram en ny digital värdskapsutbildning. Den riktar sig till alla som möter besökare, oavsett om man arbetar i ett besöksnäringsföretag, i en offentlig verksamhet eller ideellt vid exempelvis ett evenemang.
Tanken är att underlätta för dig som företagare/arbetsgivare/arrangör som driver verksamhet där man möter besökare. Där värdskapet är en viktig del av besökarens upplevelse. Tanken är att vi tillsammans ska utveckla värdskapet i hela destination Höga Kusten.
Utbildningen riktar sig till personer som oavsett verksamhet/roll möter besökare. Utbildningen berör exempelvis frågor som ”varför värdskap är viktigt för en plats”, ”fysiskt och digitalt bemötande”, ”medarbetarens betydelse”, ”om något går fel”. Kunskapsavsnitt varvas med egna reflektioner och röster från branschen som delar med sig av sina tankar kring värdskapets betydelse för verksamheten.
Utbildningen är helt digital och kan genomföras på dator eller telefon. I sin helhet tar den ca 30 minuter att genomföra, och det går bra att pausa och fortsätta vid ett senare tillfälle. Ambitionen är att den här utbildningen ska ge möjligheten att reflektera över sitt värdskap och ge nya insikter.
Utbildningen är kostnadsfri.
Du och dina medarbetare kan anmäla er för att gå utbildningen här. Varje deltagare ska registrera sig med en egen mejladress.
Utbildningar och guider för Höga Kustens besöksnäring.
Höga Kusten Destinationsutveckling AB
Järnvägsgatan 6, 891 31 Örnsköldsvik
info@hkdest.se
Org.no: 556961-4067