Prisbelönta Naturscen Skuleberget köps av nationell nöjesaktör

Från och med nästa sommar kommer Naturscen Skuleberget att drivas av nöjesarrangören Krall Entertainment, som bland annat ligger bakom Diggiloo-turnén.

_ Det här kommer att ge stora möjligheter för Höga Kusten att fortsatt utvecklas som besöksmål. Med en nationell nöjesaktör som kommer anamma Höga Kustens lägereldskänsla med evenemang med naturen som fond säger Mia Karlsson, VD för Höga Kusten Destinationsutveckling.

Berörda aktörer träffades i Docksta förra veckan och Mia Karlsson lyfter fram samarbetet i bygden som lett till detta nästa steg i utvecklingen.

– Docksta Bordtennisklubb lade grunden under många år, Fredric Wedin och hans team har utvecklat det vidare och nu startar ett nytt spännande kapitel. Krall har stort intresse att lyssna av bygden och Fredric får fortsätta mitt sina andra projekt, Veåsands Havscamping och utvecklingen av Lövvik.

Det var också det arbetet som ledde till att försäljningen skedde just nu. Patrik Krall, ägare av Krall Entertainment har länge haft ögonen på Skule Naturscen

– Jag var på Skuleberget som liten grabb och har minnen härifrån så det känns lite extra att få möjlighet att jobba i den här fantastiska miljön. Vi har redan hunnit träffa många nyckelpersoner runt Naturscenen och att vi kunnat anställa Michelle Forss som verksamhetlsedare känns väldigt tryggt. Hon har jobbat i många år med arrangemangen här så hon är en välkommen medarbetare som kommer att finnas på plats lokalt.

Fredric Wedin ser tillbaka på många framgångsrika år, krönt av att Naturscenen blev ”Årets konsertplats” i Sverige 2020.

– Det känns bra att få lämna över till ett bolag som kommer att driva naturscenen vidare med engagemang, kompetens och ett stort kontaktnät och vi har säkerställt att det fortfarande ska finnas en stark förankring i, säger Fredrik Wedin, ägare av Verkställande Byrån som drivit naturscenen de senaste nio åren.

Vilka arrangemang det blir nästa sommar är ännu inte klart, men Krall tänker både stort och lite mindre.

– Vi har stora koncept som Diggiloo-turenén som fyller 20 år, men jobbar också med mindre och lite mer nischade arrangemang som skulle kunna göras sig bra på Naturscenen. Vi kommer att gå ut med sommarens planer lite senare i höst och vi jobbar också med ett lokalt programråd för att hitta rätt för Höga Kusten-publiken, säger Patrik Krall.

Anna Hellgren, ansvarig för Höga Kusten Turism ser framemot samarbetet och lyfter evenemangens betydelse för Höga Kusten.

– Vi jobbar vidare med vårt varumärkeslöfte: att leverera lägereldskänsla. En konsert eller ett kulturevenemang är en plats som samlar människor. Det ger också ett mervärde för lokalbefolkningen som får ett större utbud på hemmaplan och det ger våra långväga besökare ännu en anledning att stanna länge i Höga Kusten, summerar Anna.

 

Detta pressmeddelande publicerades ursprungligen på Mynewsdesk, klicka här för att se pressmeddelandet i Mynewsdesk.