Värdskap

Värdskapet i Höga Kusten

En utbildning i destinationskunskap, bemötande och värdskap. 

Höga Kusten storsatsar på värdskap!

Värdskap är konsten att få människor att känna sig välkomna. Ett förhållningssätt som handlar om bemötande. Denna konst kan utövas av alla, oavsett verksamhetens art och storlek. Att sätta fokus på värdskap och bemötande är en investering i långsiktig konkurrenskraft. 

 

Höga Kusten ska bli vida känt för sitt goda värdskap. Bakom satsningen ligger kommunernas utvecklingsbolag Höga Kusten Destinationsutveckling AB och näringslivsägda Höga Kusten Turism AB som gemensamt har identifierat värdskap som en betydelsefull konkurrensfaktor för destinationen.

 

Den 13/4 släpps en digital utbildning som förutom att beröra värdskapsfrågor även kommer innehålla destinationskunskap. Utbildning riktar sig till alla som möter besökare i sin yrkesroll oavsett bransch.



Vår ambassadör Magdalena Forsberg beger sig på en resa genom Höga Kusten och bjuder på smakprov av vad destinationen har att erbjuda. Hennes resa varvas med skådespelarscener, fakta och tips om hur man utövar ett gott värdsakp. 

 

I den interaktiva utbildningen hittar du alltid en huvudmeny där du får en överblick över innehållet. Du navigerar enkelt genom filmer, kunskapstester, index, hjälp mm. Allt presenterat på ett pedagogiskt och underhållande sätt. Du utgår från dina egna förutsättningar, väljer din egen studietakt och genomför utbildningen när det bäst passar dig. Efter avslutad utbildning erhåller du ett diplom.

 

Målsättningen är att genom kunskap och inspiration skapa medvetenhet och förståelse för vad värdskap är och hur alla kan bidra till att skapa en välkomnande destination man gärna återvänder till. 

 

Hör Magdalena berätta om utbildningen:

 

Vill du veta mer om hur din verksamhet kan ta del av 'Värdskapet i Höga Kusten' kontakta:

 

Mia Karlsson

VD / Höga Kusten Turism

mia@hkdest.se

070 360 24 05